De e-Niro is één van de hardlopers van KIA en gezien het denderende succes van de eerste versie, heeft deze Koreaanse producent nu al een nieuwe variant gelanceerd. De 2022-versie is iets langer, breder én hoger dan zijn voorganger en KIA heeft gekozen voor een rigoureus ander design. Met name de voorzijde is aangepakt en dat is ook begrijpelijk, want KIA beweegt toe naar een herkenbaar familiegezicht. We zien dus een duidelijke gelijkenis met modellen als de Sportage en de EV6, zonder dat het eenheidsworst wordt. Over de prestaties Zoals de ‘e-‘ in ‘e-Niro‘ al duidelijk maakt, gaat het hier om een volledig elektrische auto en qua prestaties lijkt deze e-Niro dan wél weer veel op de vorige versie. De elektromotor levert een vermogen van 160 kW en op papier rijd je op een volle acculading ongeveer 460 kilometer. Deze KIA is voor private leasers verkrijgbaar in zes uitvoeringen en de accucapaciteit is in alle gevallen 65 kWh en dat is gewoon netjes. Standaard vinden we aan boord van de KIA e-Niro een hoop moois, zo is deze crossover standaard voorzien van: lane assist, stuurassistent, keyless entry/start, cruise control, airco, parkeersensoren, achteruitrijcamera, start/stop-systeem, met leer bekleed stuur, elektrische ramen en spiegels, led achterlichten en meer. Duurdere uitvoeringen zoals de Executive Line zijn tevens uitgerust met:
De e-Niro kent ook een hele leuke en unieke feature: je kan namelijk je accu gebruiken om andere elektrische apparaten te voorzien van stroom, dit via de reguliere laadpoort aan de voorzijde van de auto. Pluspunten
Minpunten
Liever een ander elektrisch model leasen? Bekijk hier alle elektrische private lease modellen van dit moment. Vergelijk eenvoudig de prijzen van alle leasemaatschappijen en bespaar! |